Vad sägs om havrekli, varje dag, i hela ditt liv?

På bordet låg mammas nya Amelia, och på omslaget är det en bild på en snygg kvinna, med kurvor på rätt ställen. Och bredvid står det stort ”Nya succédieten som frälser världen: Ditt snabbaste viktras!” Metoden som fick prinsessan Kate i toppform inför sitt bröllop. (missade någon att hon blev sjukligt smal?) Men jag vet inte vad jag ska säga? Frälser världen för det första? Va?

Det består av 4 olika faser.
Attackfasen : Då ska man chocka kroppen med att enbart äta proteiner i ca. 10 dagar (se upp, det är inte vilket kött som helst). Då ska man rasa i vikt snabbt som tusan (man kan dock bli lite trög i magen, så vatten är viktigt). Alltså förlorar man i princip bara vatten den perioden. Träning: promenera minst 20min/dag. Havrekli: 1,5 msk/dag.
Kryssningsfasen: Då lägger man till grönsaker! (inte vilka som helst, det finns en lista!) Grönsaker får bara ätas varannan dag, i övrigt är det attack som gäller. Den här fasen varar tills du nått din drömvikt. Träning: promenera minst 30min/dag. Glöm ej havrekli: 2 msk/dag.
Förstärkningsfasen: Nu ska man ha nått sin målvikt! 100-150 dagar varar denna fas. Nu lägger man till en frukt (bara en) om dagen. Två skivor grovt bröd, 40g ost. Nu får man äta Lamm! En dag i veckan får man unna sig kolhydrater (såkallade festmåltider)! Även här har du en ren attackdag. Träning: 25min/dag. Haaaavrekli: 2 msk/dag.
Stabiliseringsfasen: Keep your shape! Nu kan du äta som vanligt, men bara 6 dagar i veckan. Du ska ha en attackdag i veckan, i resten av ditt liv! Till resten av ditt liv så tillkommer också rask promenad 20min/dag och självklart HAVREKLI 3 tsk.

Varje dag i resten av ditt liv.

Jag säger verkligen inte att det är FEL med dieter, men vem orkar göra det där resten av livet? Tänk dig att äta havrekli varje dag i resten av hela ditt liv? Jag förstår inte det? Vad hände med att träning och lagom med mat räckte för att gå ner i vikt?

Dagens överdrift: Dieter frälser världen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0