idealfighten

Satt vid datorn och kollade runt på lite bloggar, kikade in på idealfighten (kolla in där! En blogg mot osunda kroppsideal osv!) och möts av denna bild:

På den "normal"sidan har vi en tjej med långa, smala ben med mellanrum (så ser alltså alla bilder ut). Och på "curve"sidan, ja, där har vi ju mig. Min stolek alltså. Och då undrar ju jag "varför kallas det där +size?" och efter det tänker jag "Vart ÄR +size-modellerna?" Om någon skulle kalla mig för +size skulle jag bli ledsen. Inte för att det är fel att vara +size, utan för att jag inte alls ser mig som det. Och jag tänker på alla som är större än mig, hur känner dom när dom ser detta? Det gör mig ledsen och irriterad.

Varför är inte alla storlekar representerade?

Kommentarer
Postat av: Tanja

Jossi, jag räknas också som +size..och jag anser inte mig som stor. Men om du kollar på en "vanlig" modell så har dom lika stora bröst som dig och smalare midja än Aida..

Svar: Ja, men alla som är större än dig och mig då? Alltså, +size på riktigt? Och nu syftar bilderna nog mer på jeans..
Josefine Lindén

2013-02-06 @ 21:45:18
URL: http://tatsiananestserava.blogg.se
Postat av: aida

Fyfan, där där är INTE +size..
+size borde väl vara XL och uppåt.
Det där är bara sjukt, vet inte ens vad ja ska säga.. oO

2013-02-06 @ 22:08:48
URL: http://www.aidalazarian.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0