glutenfria pannkakor

Imorse gav jag mig på att göra glutenfria amerikanska pannkakor! Jag höftade och körde totalt på känsla, men det blev ganska bra ändå. Tänkte ge er receptet.

ca. 5-6 pannkakor
2 ägg
3 dl mjölk
2 dl mandelmjöl
1 msk fiberhusk
1 tsk vaniljpulver
2 tsk bakpulver

Gör såhär: Blanda äggen med hälften av mjölken. Blanda ihop alla torra ingredienser i en skål (för att bakpulvret ska blandas ut ordentligt) och blanda i smeten.
VIKTIGT! Låt smeten stå och dra ca. 10 minuter! Fiberhusk sväller ganska mycket.
När smeten svällt klart tillsätter du resten av mjölken. Stek i smör på medelvärme.
Servera med färska bär, eller vad ni helst har på!

(Jag missade själv att fiberhusken skulle svälla, så mina första pannkakor blev inte så bra. Men så fort det svällde gick det bra!) Ingen bild pga. APHUNGRIG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0